tel Comenzi telefonice (L-V: 9-17) 031.428.26.35
email comenzi@e-librariescolara.ro
Categorii

Gramatica limbii romane in scheme

Gramatica limbii romane in scheme
Editura: Hoffman
Autor(i) Dumitru Ticleanu
Categoria: BacalaureatLimba romana
ISBN: 978-606-615-659-2
Cod produs: Hoffman-139
Disponibilitate: Indisponibil Discount: 25%
Economisiti: 12,00 Lei
48,00 Lei
36,00 Lei

+ -
Modalitati de livrare

Pentru comenzi mai mari de 150 lei, livrarea se face gratuit prin Posta Romana in orice localitate din tara si prin Bookurier in Bucuresti, iar pentru comenzi mai mari de 200 de lei livrarea se face gratuit la nivel national prin Curier in orice localitate din tara.

Pentru comenzile de pana la 150 lei costul transportului este de:

  • 8.99 lei/colet prin Posta Romana pentru comenzile cu valoare mai mica de 50 lei in orice localitate din tara
  • 11.99 lei/colet prin Posta Romana pentru comenzile cu valoare intre 51 si 150 lei in orice localitate din tara
  • 8.99 lei/colet prin Bookurier in Bucuresti
  • 9.99 lei/colet prin Bookurier in Otopeni, Pipera, Voluntari, Pantelimon, Dobroiesti, Popesti-Leordeni, Magurele, Bragadiru, Chiajna, Chitila, Buftea, Dudu, Rosu
  • 14.99 lei/colet prin curier la nivel national

mai multe informatii despre livrare

 

0 opinii

Gramatica limbii romane in scheme

Aceasta lucrare, ajunsa la cea de a noua editie, a avut un parcurs pe care nu l-am sperat la inceput. Cand s-a nascut ideea de a incerca sa concepem o gramatica practica, am avut in vedere propria noastra experienta din timpul studentiei, cand pregateam examenele, concepand schite care sa ne ajute atat la intelegerea normelor stabilite de aceasta știinta, cat și la reprezentarea raporturilor dintre elementele structurale, intr-o proiectie grafica.Propriile rezultate la examenele de gramatica ne-au determinat sa concepem un sistem prin care sa punem la dispozitia celor interesati de acest obiect(fie din pasiune, fie din necesitatea pregatirii unui examen) un parcurs sigur și verificat in atingerea obiectivului. Sigur ca acest demers nu ar fi fost posibil fara rolul esential al profesorilor noștri, carora le purtam și astazi o nestramutata recunoștina: la literatura romana, academicianul Șerban Cioculescu, la istoria limbii, acdemicianul Gabriel Țepelea, la limba romana contemporana, Gh. N. Dragomirescu și alte somitati ale timpului.De fapt, la baza acestei carti au stat incurajarile și sprijinul nemijlocit al Profesorului nostru, acad. Gabriel Țepelea, un reputat specialist in istoria limbii, politician de inalta tinuta, ca prim-vicepreședinte al PNȚ-CD, deputat și președinte al Comisiei de cultura din Camera Deputatilor.Academicianul Gabriel Țepelea a avut disponibilitatea de a ne credita, dandu-ne girul specialistului care a simtit, citind manuscrisul, ca intr-adevar propunerea noastra indeplinește conditiile cerute unei lucrari de utilitate pentru cei dispuși sa studieze.Prefata la prima editie a incurajat publicul sa se opreasca asupra acestei carti, care, iata, a ajuns la cea de a IX-a editie. Mai mult de-atat, Profesorul ne-a scris o prefata care a insotit toate editiile din timpul vietii sale.”Gramatica limbii romane in scheme”, scria Profesorul in prefata citata, ai carui autori sunt foștii mei studenti, abordeaza intr-o viziune personala, (...) modalitatile practice ale insușirii obiectului, marcate de o sistematizare didactica, uneori excesiva, a aspectelor structurale și a conexiunilor dintre ele.Sesizand intentia de a pune la indemana celor interesati o abordarea adecvata, cu acoperirea cerintelor pietii cartii, Profesorul aprecia: ”Lucrarea este descriptiva și abordeaza, in sinteza, structurile gramaticale, morfologice și sintactice, precedate de o sumara prezentare a notiunilor de fonetica și de vocabular. Autorii au intentionat sa evidentieze și problemele de profunzime, neglijate de manualele școlare, dar prezente in testele de verificare la unele facultati: acordul articolului posesiv cand substantivul in genitiv este urmat de un determinant in acuzativ (”Serviciul de aprovizionare a armatei,”Departamentul de restructurare a economiei”; Serviciul de informatii al inspectoratului școlar”) este realizat in functie de raporturile stabilite intre termenii sintagmei. Se fac, de asemenea, disocieri privind folosirea prepozitiei a confundate de vorbitori cu articolul posesiv omonim, in situatia substantivelor precedate de adjectivele nehotarate sau propriu-zise(numeros, diferit, anumit)in forma de acuzativ: ”Optiunea a multi oameni”(nu a multor…). Se incearca clarificari privind situatii aparente ale subiectului aflat in alte cazuri decat nominativ și exceptiile propriu-zise.”Concluzia fireasca este ca autorii au o viziune proprie in abordarea metodica a studierii și insușirii gramaticii in contextul actual de neglijare a aspectelor de cultivare a limbii și de transmitere a mesajelor, fara a tine seama de aspectul ei normat. ”Lucrarea nu este și nu poate fi o descriere integrala a structurii gramaticale a limbii romane și nici nu constituie o contributie originala a studiului acesteia, dar ii revine meritul de a fi abordat, intr-o viziune proprie, aspecte ale studierii limbii, utile celor preocupati de cunoașterea in amanunt a problemelor gramaticii romanești.In consecinta, incheia Profesorul prefata la prima editie, o recomand calduros editurii și publicului larg romanesc.”Iata de ce avem datoria sa cinstim pe inaintași, sa-i omagiem, sa-i veneram și sa incercam, la randul nostru, sa fim utili generatiei noastre și, daca e cu putinta, și a celor de dupa noi, așa cum au procedat cei pe care astazi ii pretuim pentru ceea ce au facut in timpul vietii lor.Avand in vedere satisfacerea cerintelor unei categorii de persoane interesate de un studiu aprofundat al gramaticii, am considerat necesar sa oferim și o varianta cu mai multi itemi. Acest recurs credem ca va contribui la acoperirea nevoii de exercitiu pe care o resimte un segment important al populatiei școlare orientate spre surse de pregatire cu oferta minimala de exersare a cunoștintelor de baza. Procedand astfel, am fost nevoiti, din motive editoriale, sa fragmentam materialul: primul volum va contine partea teoretica sistematizata ce a constituit și pana acum atractia utilizatorilor, iar cel de al doilea cuprinde exercitiile grupate pe capitole și subcapitole, concepute sa consolideze cunoștintele pe care aceștia și le-au putut insuși din primul nostru volum sau din alte surse. In felul acesta, unii dintre cei interesati pot folosi numai primul, numai al doilea dintre volumele noastre sau pe amandoua, dupa cum le impune nevoia pregatirii.Oricum va decide viitorul competitor, un aspect nu trebuie sa-i scape: pentru atingerea obiectivului, este necesar efort individual extins in insușirea gramaticii, un obiect cu multe capcane și asperitati, dar necesar in formarea oricarui intelectual, cu atat mai mult a celui care și-a fixat ca obiectiv o cariera in care comunicarea ocupa un loc de prim ordin.AUTORII

Spune-ti opinia

Numele tau:


Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca si text!

Nota: Rau           Bun

Introduceti codul din imagine:



e-librariescolara.ro © 2019