tel Comenzi telefonice (L-V: 9-16) 031.428.26.35
Categorii

Secrete metodice in didactica prescolara

Secrete metodice in didactica prescolara
Editura: Rovimed
Autor(i) Matasaru Maria
Categoria(i): Pedagogie si metodica
ISBN: 978-606-583-899-4
Cod produs: Rovimed-100
Disponibilitate: Indisponibil
An Aparitie: 2009
Nr Pagini: 299
Discount: 20%
Economisiti: 9,98 Lei
49,90 Lei
39,92 Lei

+ -
Modalitati de livrare

Pentru comenzi mai mari de 200 lei, livrarea se face gratuit la nivel national prin Curier in orice localitate din tara.

Pentru comenzile de pana la 200 lei costul transportului este de:

  • 9.99 lei/colet prin curier la easybox Sameday
  • 10.99 lei/colet prin curier in Bucuresti
  • 12.99 lei/colet prin curier la nivel national

mai multe informatii despre livrare

 

 
Oferta speciala

La fiecare carte comandata din categoria "Carti pentru premii" primiti GRATUIT o diploma la alegere in limita stocului.

Lista diplomelor disponibile o veti regasi aici Diplome scolare

La comenzile de carti din categoria "Carti pentru premii", pe langa diploma cadou si reducerea afisata in site, primiti urmatoarele reduceri suplimentare:

- Pentru comenzi mai mari de 700 lei - reducere 5%

- Pentru comenzi mai mari de 1000 lei - reducere 10%

Aceste reduceri se aplica automat in cosul dumneavoastra de cumparaturi.

Va rugam ca la finalizarea comenzii sa specificati modelul de diploma dorit in campul "Comentariile dumneavoastra"

Suntem prezenti si in SEAP/SICAP

0 opinii

Secrete metodice in didactica prescolara

Care este semnificatia desecretizarii secretelor??? Ori de cate ori este vorba de un secret, este de la sine inteles ca ceea ce trebuie facutin raport cu el se inscrie in fenomenul ascunderii, pastrarii, potentarii misterului, invaluirii.Indiferent ca este de ordinul cunoasterii sau actiunii, simplu sau complex, rational sauemotional posesia lui confera un anume gen de avantaj celui care il stapaneste si ilvalorifica. In virtutea acestui avantaj el este, pe de-o parte, dorit, vanat, cautat, pe de alta parte ascuns, pastrat, mascat... Chiar si atunci cand se devoaleaza, procesul este mai degraba intamplator si se poate ca efectele sale sa nu fie deloc favorabile, ba chiardimpotriva, iluminarea zarilor intunecate ale acestuia sa determine declansarea unor efecte cel putin necunoscute, daca nu negative...Cu atat mai mult, cand se pune problema unor 'secrete metodice' este evident ca neasteptam la o grea incarcatura de experienta si practica formativa, indelung testata in situatii educationale concrete, care, in mod cert, produc efectele pozitive proiectate si scontate si care, prin posesie, asigura proprietarului, un mare avantaj de eficienta pedagogica. Nu mai trebuie insistat pe evidentierea elementelor de convergenta praxiologica sau de accent axiologic, care insotesc transpunerea lor in activitatea nemijlocita a formatorilor. Despre asemenea secrete practicienii spun ca, mai degraba, se fura, ca si meseria de dascal, decat se impartasesc, pentru ca cel mai convingator si modelator este modul de actiune nemijlocita, interactinea directa cu copiii...Si totusi, in acest univers al concurentei nemiloase, pe aceasta piata generalizata lanivelul careia monopolul cunoasterii sau actiunii poate insemna cu certitudine profit, exista printre noi educatori atat de dedicati meseriei lor si atat de captivati de frumusetea si inocenta varstei prescolare incat sunt dispusi, cu mult dincolo de simpla si aparent rutiniera, uneori, folosire in activitatea lor, intr-un maximum de egoism profesional, a secretele metodice, sa le dezvaluie colegilor, intr-un gest de profunda frumusete interioara .Dupa ce au trudit ani la rand sa le descopere sau sa le contureze prin experimentariproprii, dupa ce au tatonat, deopotriva, pe zarile teoriei si practicii, dupa ce au preluat,adaptat, transformat, incercat si, de ce nu, ratat multiple variante de abordare vin cumandrie, cu bucurie si cu altruism sa le ofere colegilor mai tineri sau mai experimentati, cu dorinta sincera de mai bine pentru toti: copii, parinti, educatori, societate.Perspectiva oferita de cele doua volume reunite sub genericul 'Secrete metodice'este una deopotriva completa, sistemica, curriculara (din punct de vedere pedagogic) si generoasa (din punct de vedere moral). Ea reuseste o utila abordare integratoare aprincipalelor probleme ale activitatii din gradinita, pornind de la declansatorul sisustinatorul actiunii, managerul educational si finalizand, logic, cu beneficiarul acesteia, prescolarul, care, dupa ce este cunoscut trebuie respectat, iubit si modelat cat mai adecvat.Punctele nodale ale traseului dezvaluirii 'secretelor' sunt: 1. notiunile si categoriile semantice cu care se lucreaza in practica educativaactuala (cu foarte utile si adecvate precizari ale conceptelor celor mai folosite deformatorii din gradinita dar a caror utilizare scapa, uneori, celor mai riguroaseexigente stiintifice)2. componentele structurale si operationale ale proceselor instructiv-educative (cupunctuale si pertinente analize asupra resurselor, obiectivelor, continuturilor, ignorate de formatori in complexitatea si interdependenta lor )3. proiectarea didactica (cu elemente de maxima noutate conceptuala, terminologicasi praxiologica, mai putin cunoscute sau uzitate de educatoare)4. cunoasterea prescolarului (conditie indispensabila a oricarui praxis eficient,inteleasa si constientizata ca atare de formatori dar, uneori, 'amanata' in raport cualte sarcini 'imediate')5. 'picaturile de metodica' (care ilustreaza, in cel mai inalt grad, zona de dezvaluirea unor aspecte garantate de eficienta formativa pentru principalele tipuri deactivitati: educarea limbajului, activitatile matematice, cunoasterea mediului,educatia pentru societate, educatia plastica si activitati practice si elemente deeducatie casnica)6. modelele de proiecte curriculare si extracurriculare (sistematizate in volumul IIal 'secretelor' in sens de oferta directa catre practicienii integrati activ actului dereforma curriculara).Revenind la intrebarea retorica din titlu, nu putem decat sa sugeram beneficiariloracestor volume (si nu voi fi putini) sa-si reaminteasca/sa invete din aceste 'secrete' ,dincolo de sugestii, cel putin: sa iubeasca copiii, sa se respecte reciproc, sa lucreze inechipa, sa fie empatici, sa fie altruisti, sa aiba curajul acceptarii si experimentarii noului, sa fie deschisi la noutate si schimbare.                                                       Conf. univ. dr. Venera-Mihaela Cojocariu                                                                                   Universitatea din Bacau          Interesul pentru promovarea Proiectului ca strategie de proiectare/organizare aactivitatii instructiv-educative in gradinita trebuie privit in contextul demersurilor reformei curriculare la nivelul tuturor palierelor sistemului de invatamant romanesc.Componenta structurala a sistemului, invatamantul prescolar este, desigur, marcat siel de proiectivitate pe termen scurt, mediu si lung, orientata spre atingerea unor finalitati micro si macrostructurale. Gradinita trebuie sa faca fata prezentelor tendinte proiective din politica educationala a comunitatii romanesti, care a integrat-o in proiectele ie specifice de natura socio-culturala.Proiectul pedagogic ne obliga sa ne planificam activitatea didactica, sa structuramlogic demersul instructiv-educativ prin eliminarea a tot ce este supus intamplarii, devenind astfel competitivi si eficienti pe piata educatiei.Diversitatea situatiilor pedagogice in care proiectul este si poate fi utilizat, adeterminat specialistii sa realizeze o tipologie a proiectelor educationale, pornind de ladiferite criterii specifice educatiei (vezi vol. I 'Secrete metodice in didactica prescolara' si 'Managementul proiectelor pedagogice. Ghid metodologic', Venera-Mihaela Cojocariu,Liliana Sacara).Despre proiect, ca strategie educationala, s-a publicat mult, problemele teoreticefiind cat de cat clarificate, insa promovarea in practica ramane o incercare timida la unprocent restrans de educatoare. Cauza? Lipsa unor modele riguroase din punct de vedere pedagogic (este vorba de proiectele tematice curriculare) sau existenta unor modele care nu se potrivesc cu specificul invatamantului prescolar.Prezenta lucrare ofera, colegelor educatoare, modele de proiecte tematice structuratealgoritmic, curriculare si extracurriculare, ce pot fi adaptate si imbunatatite, aplicate creator si original la grupa.Fara pretentia ca oferta din lucrare va rezolva toate problemele legate de proiecteletematice cu aplicabilitate in gradinita, ramanem deschise colaborarii si sugestiilor, care au la baza argumente practice, riguroase .                                                         CUPRINSCuvant inainte I. Notiuni si categorii semantice cu care se lucreaza in practica educationala actuala I. 1. Functiile managementului educational I. 1. 1. Componente si relatii in management I. 1. 2. Functiile managementului educational I. 1. 2. 1. Aspecte generaleI. 1. 2. 2. Modul de reflectare a functiilor manageriale in procesul educational prescolarI. 2. Notiuni de curriculumI. 3. Termeni uzuali in pedagogia modernaII. Componentele structurale si operationale ale procesului instructiv-educativ II. 1. Resurse educationale II. 2. Obiective educationale II. 3. Continuturi pedagogice II. 4. Strategii didactice II. 4. 1. Delimitari conceptualeII. 4. 2. Criterii de elaborare a strategiei didactice II. 4. 3. Metodele didactice II. 4. 4. Mijloacele didactice II. 4. 5. Formele de organizareII. 5. EvaluareIII. Proiectarea didactica III. 1. Delimitari conceptuale III. 2. Proiectarea anuala III. 3. Proiectarea semestrialaIII. 4. Proiectarea modulara a unitatilor de invatareIII. 5. Proiectul didacticIV. Cunoasterea copilului prescolar IV. 1. Strategii si tehnici psihopedagogiceIV. 2. Aptitudinea de scolaritate V. Picaturi de metodicaV. 1. Educarea limbajului V. 2. Activitati matematice V. 3. Cunoasterea mediuluiV. 4. Educatia pentru societateV. 5. Educatia plasticaV. 6. Activitati practice si elemente de educatie casnica Cuvantul autorilor Poveste de toamnaUite sus si uite jos, totu-i verde si frumos!Copiii - florile Pamantului Prietenii naturiiDe ziua tarii mele Focul - prieten si dusman In gradina cu legumeSpatiul verde - garantia vietii Respectam natura Emotiile au culoare Maine voi fi scolar! Copilul - miracolul vietiiGradinita in sarbatoareCu Ziua Mamei incepe primavaraCorpul meu - persoana meain asteptarea lui Mos CraciunLa gura sobeiBucuriile toamneiCalatorie prin Moldova Mai aproape de Europa Legume de toamna din gradina buniciiNumaram pana la 9 .

Spune-ti opinia

Numele tau:


Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca si text!

Nota: Rau           Bun

Introduceti codul din imagine:



Produse asemanatoare
Recent adaugate
-20%
Pachet bibliografie cls a XII-a + 5 diplome
164,80 Lei
131,84 Lei
-20%
Pachet bibliografie cls a XI-a + 5 diplome
106,98 Lei
85,58 Lei
-20%
Pachet bibliografie cls a IX-a + 5 diplome
126,50 Lei
101,20 Lei
-40%
Vreau sa fiu cel mai bun clasa I + 55 Povesti clasice + diploma
69,99 Lei
41,99 Lei
-30%
Supercaietul meu de vacanta CP + Lecturile scolarului cls I + diploma
34,00 Lei
23,80 Lei