tel Comenzi telefonice (L-V: 9-16) 031.428.26.35
Categorii

Strategiile invatarii citirii la clasa pregatitoare si clasa I

Strategiile invatarii citirii la clasa pregatitoare si clasa I
Editura: Rovimed
Autor(i) Balan Ovidiu
Categoria(i): Pedagogie si metodica
ISBN: 978-606-8426-55-6
Cod produs: Rovimed-101
Disponibilitate: Indisponibil
An Aparitie: 2015
Nr Pagini: 98
Discount: 20%
Economisiti: 3,00 Lei
15,00 Lei
12,00 Lei

+ -
Modalitati de livrare

Pentru comenzi mai mari de 200 lei, livrarea se face gratuit la nivel national prin Curier in orice localitate din tara.

Pentru comenzile de pana la 200 lei costul transportului este de:

  • 9.99 lei/colet prin curier la easybox Sameday
  • 10.99 lei/colet prin curier in Bucuresti
  • 12.99 lei/colet prin curier la nivel national

mai multe informatii despre livrare

 

0 opinii

Strategiile invatarii citirii la clasa pregatitoare si clasa I

 ï»¿ Studiul limbii române are o însemnătate cu totul deosebită în formarea tineretului ÅŸcolar. Este ÅŸtiut faptul că principala sarcină a ciclului primar este aceea de a-i familiariza pe elevi cu cele mai eficiente tehnici ÅŸi instrumente ale activităţii intelectuale, iar cele mai importante instrumente ale activităţii intelectuale sunt cititul ÅŸi scrisul. A învăţa pe micii ÅŸcolari să scrie ÅŸi să citească înseamnă a-i învăţa cum să înveÅ£e folosindu-se de aceste instrumente de cunoaÅŸtere.             Am conceput această lucrare, plecând de la importanÅ£a însuÅŸirii corespunzătoare a limbii române fără de care nu poate fi concepută evoluÅ£ia intelectuală viitoare la celelalte obiecte de învăţământ ÅŸi continuarea, în orice fază a existenÅ£ei, a procesului de învăţare.             Cititul, ca mijloc de exprimare, de comunicare, are o evidentă funcÅ£ie de cunoaÅŸtere, însoÅ£ind întreaga activitate de învăţare. Este de necontestat faptul că, cel puÅ£in în primele clase ale ÅŸcolii, elevii care sunt buni la limba română, în cele mai multe cazuri, sunt buni ÅŸi la celelalte obiecte de învăţământ, astfel înlăturându-se insuccesele ÅŸcolare la celelalte discipline. De aceea este necesară însuÅŸirea corectă a citirii încă din primele zile ale ÅŸcolarizării, învăţare care presupune cunoaÅŸterea ÅŸi respectarea unor reguli de bază ale citirii. ÃŽncălcarea acestor reguli este sursa greÅŸelilor.             Prin întregul său conÅ£inut, în special prin conÅ£inutul textelor de lectură, prin tematica activităţilor de dezvoltare a vorbirii, citirea are o contribuÅ£ie din cele mai de seamă la cultivarea unor calităţi morale elementare în rândul ÅŸcolarilor. Complexitatea funcÅ£iilor citirii în ciclul primar a determinat conturarea unor laturi distincte ale acestei discipline ÅŸcolare, care Å£in seama atât de funcÅ£iile arătate cât ÅŸi de etapele realizării lor, potrivit particularităţilor de vârstă ale elevilor. Astfel, în clasa I, cititul se constituie într-o disciplină specifică, căreia îi dedic o atenÅ£ie specială în cadrul acestei cărÅ£i.             Cititul, ca instrument al oricărei activităţi intelectuale, îşi justifică ÅŸi mai mult valoarea în condiÅ£iile revoluÅ£iei ÅŸtiinÅ£ifice ÅŸi tehnice actuale. Cu toată amploarea pe care au luat-o mijloacele audio-vizuale în difuzarea culturii, cartea a rămas ÅŸi va rămâne unul din cele mai importante mijloace de autoinstruire, de formare a omului. Mai mult decât oricare dintre tehnicile audio-vizuale prin care sunt transmise cunoÅŸtinÅ£e diferite, lecturarea cărÅ£ii oferă cititorului, pe lângă satisfacÅ£iile ce le aduce orice noutate, prilejuri unice de reflecÅ£ie, de meditaÅ£ie; ea angajează valori formativ-educative care se răsfrâng în întregul comportament al cititorului. Acesta reprezintă, de fapt, un argument în plus pentru a susÅ£ine ideea că cititul reprezintă unul dintre cele mai de preÅ£ instrumente ale activităţii intelectuale. El se află, neîndoielnic, printre cele mai răspândite ÅŸi intense activităţi ale omului contemporan. Aceasta cu atât mai mult cu cât, în epoca noastră, numărul exemplarelor de cărÅ£i, reviste, ziare, etc., creÅŸte în progresie geometrică.             Se poate afirma, nu fără temei, că întreaga evoluÅ£ie a elevilor, atât în ÅŸcoală cât ÅŸi în viaţă, depinde de măsura în care ei ÅŸi-au însuÅŸit cititul până la nivelul la care acesta să constituie un mijloc de autoinstruire. De felul în care elevii ÅŸi-au însuÅŸit în clasa I capacitatea de a citi, depind randamentul ÅŸcolar ÅŸi prevenirea rămânerii în urmă la învăţătură sau a părăsirii/abandonării timpurii a ÅŸcolii.  

Spune-ti opinia

Numele tau:


Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca si text!

Nota: Rau           Bun

Introduceti codul din imagine:



Produse asemanatoare
Recent adaugate
-20%
Pachet bibliografie cls a XII-a + 5 diplome
164,80 Lei
131,84 Lei
-20%
Pachet bibliografie cls a XI-a + 5 diplome
106,98 Lei
85,58 Lei
-20%
Pachet bibliografie cls a X-a + 5 diplome
96,99 Lei
77,59 Lei
-20%
Pachet bibliografie cls a IX-a + 5 diplome
126,50 Lei
101,20 Lei
-40%
Vreau sa fiu cel mai bun clasa I + 55 Povesti clasice + diploma
69,99 Lei
41,99 Lei